En dålig, dålig au-pair.

Idag har varit en riktigt härlig dag. Jag sa igår kväll till barnen att de kunde sätta på tv:n nästa morgon när de vaknade (allt för lite sovmorgon!) och visst satt de där så snällt och fint imorse när jag kom upp. Dusch, frukost och massor av tvätt. Tjejen satt tre-fyra timmar med sina läxor för att hon inte kunde koncentrera sig, men klart blev det tillslut ändå!

Sen...känner kanske lite dåligt samvete för att jag föreslog att vi skulle göra en smarrig, svensk kladdkaka åt barnen...men det är ju ändå lördag! Den blev helt enkelt superpopulär!



"It´s so Yummy that I can´t eat anymore". Efter att ha proppat i sig två stora portioner, haha.



Vi två får aldrig nog med choklad. Man skulle kunna kalla oss ett TEAM!



Och varför inte lägga i lite hackade chokladbitar i också när man ändå är igång? Allt eller inget!



"Scrubble" - Alfapet spelade jag för första gången, på FRANSKA! Jag förlorade ändå bara med 30 poäng, så jag känner mig helt okej efter förlusten.



Det började bra...efter detta kom det två till "AU" men sen flöt det på som bare den! Jag försökte hitta på lite ord ibland, men tjejen stoppade mig. Synd att hon ska vara så smart!


Nu ska jag göra (steka) fiskpinnar, sånna där runda pommes-frittes (vad är det de heter nu igen?) och paprika. Sen blir det middag framför SHREK! Trevlig kväll alla festmänniskor därute.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0