veckoresumé

Jag har bara varit så trött denna veckan, helt sjukt! Eftersom jag bestämt mig för att vara hemma hela denna lördagkväll så har jag tid att ta igen lite :)



Hela veckan har det varit strejk i Paris. Tunnelbanorna har gått hur sällan som helst och alla har haft problem att ta sig in och ut ur Paris. Så segt..Jag var i Paris i fredagskväll runt 18-tiden och TRO mig, det var ett misstag! Det var värre än packad sill, det var...sjukt!! På tunnelbaneperrongen var det likadant. Jag bara satt och skratta för mig själv när jag satt där och väntade in en vän. Helt sjukt! På bilden ovan har precis ett tåg gått och killen har precis missat sitt tåg, stackarn! Det är alltid kul att se vilka som kommer med och inte. När dörrarna tjuter stängs de, och det finns alltid de som springer in i sista sekund! Jag såg en man häromdagen (det var SJUKT roligt) som sprang mot tåget som precis tjutit och han sprang rätt in i tåget (fast dörrarna var öppna..  men han var nämnligen minst 2 meter lång så han sprang liksom in i taket! Han glömde att ducka..) haha. Jag kunde inte låta bli att skratta lite för mig själv. Människor gör verkligen allt för att hinna med. Hans glasögon hamnade på sne också men det gick bra, fast han hann inte med tåget dock...



Två lite trötta killar på tåget hem igårkväll. Det såg bara Så skönt ut!




Jag och tjejen unnar oss alltid någonting när vi väntar på den lille som spelar tennis i en timma. Denna veckan blev det varm choklad och "Lion". Mums.



Idag, lördag, har tjejen haft kalas med 15 tokiga kompisar. Jag rymde till Paris i några timmar och träffade Amanda och när jag kom hem väntade ett härligt kalasbord på mig! Pannkakor och nutella, SÅKLART!?



Amanda är det sant att du handlade på H&M igen? Haha..ett riktigt underbart köp dock. Faktiskt lite avundsjuk. Ett riktigt MYS-SET! Mumma...Själv är mitt största problem just nu (överdrift) min jobbiga lugg. Kanske blir det en hellugg så småningom vi får se. Bara få tummen ur att gå till frisören. Så svårt kan det väl inte vara...


Så. Nu ska jag ha en tråkig och mysig hemmakväll för mig själv. (Jag tror faktiskt att man måste "unna" sig att ha tråkigt ibland för att bara...uppskatta mer när det händer något roligt. Eller helt enkelt bara för att slappna av!) Jag börjar bli förlyld och tänkte att en film, thé och massa sömn borde göra susen. Vi får hoppas, för jag måste vara hyffsat frisk imorgon till salsan.

Hej så länge

Kommentarer
Postat av: Clara

mmh! vad bra du verkar ha det. jag följer din blogg troget. fortsätt uppdatera!

2010-10-18 @ 17:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0