En kul grej

Jag måste berätta en rolig sak. Häromdagen träffade jag en familjevän i Paris, en parisare alltså. Han är ganska kort, kanske en decimeter kortare än mig, och när vi gick från cafét gick vi förbi en gammal gubba med käpp. Jag dör av skratt över vad han sa:

"Hahaha...det är roligt! Du är så mycket kortare än henne! hahahaaa!!" också pekade han med käppen mot oss. Hjälp va jag ville skratta, men det kunde jag ju inte göra, hur kul var det för honom då? Fast han skrattade lite åt det ändå, men...Det var ju faktiskt sjukt kul men så gör man ju inte!


Skola idag! Har börjat plugga en hel del franska. Nu ska jag banne mig lära mig någonting här...
Köpte en croissant på vägen i Boulangeriet. Då känner man verkligen France.


Jaha...här har vi en..köttbit! En ganska fet sådan. Jag kollar på den och ba: "Jaha?! And then what?!". Det löste sig tillslut, och den blev riktigt god efter att ha legat i ugnen ett tag. Och RÖD såklart. Alla äter rött här. Gärna sådär superrött så det inte går att tugga. Katten fick resterna.



Nu är batteriet på datorn snart slut och jag orkar inte sätta i laddaren så jag måste skynda att spara. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0