när man måste sitta barnvakt en fredagkväll är det bara att packa schemat tills dess att man behöver vara hemma. Så vad hittade man på idag då?

Jo...10.30 träffades ett gäng au-pairer vid Musée Louvre för en liten (liten...den blev dubbelt så lång som den skulle) guidad tur! Bilden nedan är på mig och Amanda vid Point du Louvre (tror jag den heter...) Fattar inte hur vi lyckades hitta det rätta stället utan att leta.





Här är det lilla gänget och guiden som pratade om tavlorna på franska. Efter varje (nästan) tavla tittade jag och Amanda på varandra:
"Fattade du??"
"Nääee...inte jag heller. Eller, det var någon likhet mellan dessa två tavlorna, right? Eller jag har ingen aning..."






Eftersom jag sitter barnvakt nu ikväll, fredag, kunde jag inte med att åka hem när jag blev ensam kvarlämnad vid Les Halles av Amanda som skulle hem och passa barn. Själv fick jag ledigt fram tills dess att föräldrarna skulle åka kl 20.00. Jag satte mig därför på ett café med en Café Viennois", kaffe med grädde som är lika sött som spunnet socker, och min, Cornelias, älskade bok Boktjuven.

Senare träffade jag Sileymane vid Bastille för åter en kaffe och en härlig härlig fet chokladmuffin! Tydligen har jag blivit bättre på franska, så det är ju alltid något att hurra för, men...trots detta känner jag tunghäfte varannan mening. Men okej, det börjar gå på rätt väg då i alla fall kanske?

Så nu, efter Djungelboken med barnen och en svår stund att sedan försöka lägga dem, ska jag ta min thé och läsa boken igen.

Godnatt och ha en gooo fredagkväll alla partymänniskor där ute...kram!

Kommentarer
Postat av: Majvor Landestorp

Kul att du läser Boktjuven. En jättebra bok!!

Ha det gott i fortsättn.

Majvor

2010-11-20 @ 21:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0