wooow

Det är ett himla varierande jobb det här alltså. Ikväll gick det super att lägga barnen, trots att föräldrarna är borta! Jag skickade upp de på övervåningen efter middagen för att få egen tid att diska all jobbig disk. De lekte av sig med GREASE-låtarna som tjejen har på en cd, och när jag skrek åt dem (visserligen tio gånger) att stänga av och borsta tänderna och sen i säng, så gjorde de det! Super...den lille hade lagt sig i sin storebrors säng och frågade med hundögon om han inte kunde få sova med sin bror. Självklart...det kunde inte bli bättre! Det händer nästan aldrig att jag inte behöver tjata och trycka ner honom i sängen med en bok :P

Well...Nu sitter jag här i alla fall med min thé i handen och har precis skrivit ett lååångt mejl på franska till en kompis till mig från Hillsong som hjälper mig men språket! Hur bra och hur snällt som helst. Det går verkligen lättare och snabbare för varje gång. Också lär man känna en ny människa på köpet, perfekt! Tack för underbara människor.

Förresten så är jag solbränd. Det känns bra. Pojken sa när han kom hem från skolan att: "Did you go to Saint-Malo?" (där barnen har sina morföräldrar, vid kusten). "Noo, why?", sa jag. "You are all brooown!" Yeah!



En charmig bild på mig och Edgar i Saint-Malo första veckan av mitt jobb som au-pair! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0