Får jag städa ditt rum?

Det var första gången då tjejen riktigt erbjöd sig själv att städa mitt rum. Kan det ha varit stökigt då tro? Svar ja. Eller, jag hade faktiskt varit i full gång med att rensa bland papper och göra i ordning bland alla kläder hela dagen, vilket gör rummet till ett större kaos än när man började innan man är färdig.

Så, hon frågade om hon fick städa mitt rum. Mitt svar blev :"Whaat? Are you serious?"

"Yeaah! I love cleaning rooms!"
"Why didn't you tell me earlier?! But I've asked you many times!"
"Well...I don't like to clean the floor, but I always loved to clean things."

Och då var det igång! Hon städade hela min fruktansvärt stökiga hylla och hela min badrumslåda! Och gudarna ska veta att Där är det stökigt eftersom jag alltid har bråttom när jag är framför spegeln.

Jättefint blev det och jag gav henne lite nyköpt choklad som belöning!

Förresten, på tal om choklad! Det är ju så typiskt. På vägen till skolan, när jag kände mig sådär hurtig som man gör ibland, tänkte jag att Kanske, Kanske att man skulle sluta med godsaker nu de sista månaderna här i Paris? Jag kom då på att jag var tvungen att gå och handla senare, och "neeeej, då kommer jag ju att bli lockad av godiset! Men nej Jenny, du ska inte köpa godis! Du är en stark kvinna". Två timmare senare i affären...ut kommer Jenny med tre chokladkakor från Kinder. Typiskt att man bara kan köpa i 3-pack här. Det är inte okej!?

Måste bara också säga till alla där hemma och sitter och har ångest för att de måste städa, byta lakan, dammsuga, vädra ordentligt och skaka mattan...Gör det NU! Det är så värt det såhär när man sätter sig i sängen med ett totalfräscht rum. Allez, Allez, Jalla, Jalla!!


Kommentarer
Postat av: Tilda

Kan jag få låna din unge ett slag?

Det är kaos på mitt rum och jag måste packa... :P

2011-05-26 @ 19:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0