Fyra kvällar

Jo det är sant...jag ska barnvakta fyra kvällar i sträck. Det är rekord.

Nu sitter jag här, första kvällen, bredvid tv-n med tre gloende barn framför High School Musical 4! Den är ganska mysig, men jag har varit i full gång i köket så jag har inte kollat. Eftersom jag är så trött ikväll så satte jag dom framför tv-n, eller rättare sagt de tjatade om att få sitta framför tv-n, och även maten fick ätas där. Jag orkar verkligen inget annat! Men jag är ändå ganska stolt över mig själv att jag haft sådant tålamod med barnen idag, trots att jag varit så utmattad!

En ganska rolig grej. Jag gav den stora killen ett litet straff (jag vet, man ska egentligen ge belöningar och inte straff!) tidigare idag. Han var egentligen inte vetande om straffet eftersom jag hade, utan att säga något, gömt alla möss (musarna?) till datorn. Jag hittade totalt tre stycken och lade dem i en låda så att han inte skulle kunna, som han alltid gör, smita till sina dumma dataspel när jag kör de andra. Jätte finurlig tyckte jag att jag var, men Självklart hade visst familjen en hel låda med möss, så när jag kom hem så satt han ändå där!! Typiskt. Och han fattade inte ens att det var jag som hade gömt dem, så det gjorde ju ingen nytta! Suck!

Någonting som ändå gör mig pigg och glad idag är att Debora kommer hit imorgon! :D Det ska bli superroligt faktiskt. Hon ska på konferens med Ingenjörer Utan Gränser och kunde ta sig lite extra tid för mig. Wohoo!

Trevlig kväll på er!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0