utan vatten men glad ändå?

Gårdagen kämpade jag mig igenom (väldigt överdrivet) utan att tvätta håret för att jag tänkte att jag skulle göra det morgonen därefter (idag) så jag skulle komma att känna mig himla fräsch. (Det är någonting med vattnet här som gör allt så torrt, så det gäller att vara sparsam med duscharna så det inte slutar med att man får smörja in hela håret på lotion!) I vilket fall, självklart när jag ställde mig i duschen imorse var det bara kallt. Kallt, kallt, iskallt! Fem minuter till, ingenting hände. Några arga ord för att sedan gå ner till mamman för att kika vad det var frågan om. Tydligen hade det kommit en, av alla dessa gubbar som har jobbat i våran källare i två månader, och gjort någonting...hm...Aja, tänkte jag, får la skölja håret och tvätta i badkaret då. Det funkar ju faktiskt trots att inte får en Hel kroppsrengöring. Men trott eller ej, då har de stängt av vattnet, och det är fortfarande avstängt (5 timmar senare) så vi kan varken spola i toaletterna, sköljda händern osv. Det är ju himla underbart.

MEN, trots detta har det varit en väldigt bra dag. Det är en "älska-barnen-dag" eftersom de hjälpte mig med lunchen, dukade utan klagomål, tog undan sin disk bara jag gav dem Mördarblicken när de först tänkte skita i det och packade sina grejer till sina aktiviteter utan krångel. Då är det änna underbart och nu ska jag snart köra en till sväng till Rugbyn.

Sen kan man faktiskt inte vara sur om man hittar sånt här i frysen i flerpack. Mmm!





Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0