Lektant

Idag var några av lärarna åter på strejk, det är så man gör här i La France, och jag fick stiga i tjänst i eftermiddags. Killen var, såklart, tvungen att leka med sin kompis och eftersom det har varit så fint väder så gick vi till parken! Där lekte de 1½ timma medans jag satt där och kolla på. Puttade gungar gjorde jag också i tjugo minuter och fick sedan så ont i armarna att jag inte kunde fortsätta. Känns bra.

Varje gång man är i parken händer någonting, alltid börjar någon gråta. Denna gången var det "min" pojkes tur som ramlade ner för rutchbanan. Jag fick en halv hjärtattack, liksom han, men efter två minuter var han på fötter igen och skrattade och sprang runt. Puuh!

Mer text kommer ikväll. Då kommer jag skriva av mig lite ilska. Puss och hej leverp...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0