Jag är så sjukt trött


Det tar änna på krafterna det här. Det är ju inte så jobbigt med barnen, bara lite irritationsmoment varje dag, utan just det att jag gör saker stup i kvarten. Hm, och jag som tänkte komma hit och finna någon slags ro...:P





Idag var jag i alla fall på en caféträff med ett gäng andra au-pairer. De svenska har jag ju träffat sedan innan men inte alla dem från Tyskland, Schwiez, USA, Finland och Österrike. Tydligen är vi 100 au-pairer totalt som åkt med STS i höst!





Efter träffen blev det en välbehövd powernap. Jag är väldigt väldigt trött och har varit det sedan helgen. Konstigt! När jag väl gick och hämtade den lille 16.30 gick hans lille kompis med. Han var så söt då han stannade upp och plockade en blomma och gav den till mig!! Yes, dagen är räddad! Jag frågade om jag var söt när jag satte den bakom örat, och han nickade generat. Aawwh!





Koncentrationsförmågan var inte på topp för någon av ungarna denna eftermiddag, och då var det såklart extra lätt att underhålla sig med andra roliga saker. Typ som en sån där sovgrej som barnen hittade i mitt rum. Tror det tillhör den förra au-pairen.




"You have to put this on your blog!!!"

Två små gräddnosar skulle jag vilja säga! :)





Det tog ett tag för mig att fatta att jag faktiskt skulle lägga i plastpåsarna i det kokande vattnet. Gör man så hemma? Aldrig sett...Väldigt simpelt och smakade helt okej. För första dagen lagade jag potatis! Äntligen lite svensk husmanskost!


Imorgon är barnen lediga, såväl som alla andra onsdagar, och jag ska leka taxichaufför då alla tre barnen har flera aktiviter runt om i stan. Snäppet värre än vad pappa har lekt i alla dessa år för mig och Johannes. Mest för mig. Nu får jag allt tillbaka!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: pappa

Hur ung man är så finns det gränser för vad kroppen orkar med. Så lite lungnare helger för att orka med arbetsveckan. Alternativt hårdare fysisk träning, men sömnen kan man ALDRIG trolla bort den behöver även elitdansare.

BLÅVITT-GAIS 2-1 i Måndags!!!

2010-09-15 @ 11:37:51
Postat av: Anonym

Lär fransmännen hu man kokar fisk på riktigt istället, plastfsik låter inte så hälsosamt.

2010-09-16 @ 08:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0