December, I can feel it!

I feel it in my fingers, I feel it in my toooes. Christmas is all around me...lalalaa...

Det snöar, vi ska köpa en julgran idag, vi ska göra ett pepparkakshus idag och igår lyssnade jag på Peter Jöbacks julsånger. Aah, hans julsånger är ju bara de bästa!




Efter skolan igår tog jag och Lina en fika (historian med Lina är ju faktiskt ganska ordinär...vi har jättemånga gemensamma kompisar, säkert 100 på facebook och vi är även kompisar på facebook. En dag, på skolan där jag går och läser franska ute i tjotaheiti, såg jag någon som var lik Lina. Självklart trodde jag inte att d
et var hon men sedan kom det fram...vi går på samma skola och är au-pairer båda två! Lustigt.)
Tanken är att vi någon gång, efter jul antaligen, ska ta bilen och dra ut i Frankrike på upptäcksfärd. Ser fram emot det!







Vad tror ni inte att jag hittar när jag (äntligen) börjar rensa bland mina alla böcker på mitt skrivbord? En hel 200g chokladkaka! Den hade jag (så smart som jag är) gömt undan när jag fått den från mamma och pappa eftersom jag då var så förkyld att jag inte kunna känna någon smak. Jag kan säga att den kom precis i rätt tid och mindre än ett dygn senare var den konstigt nog uppäten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0