Åh, lyckliga dag!

Många saker har gjort min dag lycklig:

  • Det gick jättelätt att klä på pojken, äta frukost och gå till skolan imorse. Han liksom halvsprang hela vägen och vi gick lite ballerina på ett litet staket. "Kom nu Madaaamde" sa han flera gånger. En lycklig liten pojk framkallar en lycklig liten Jenny.
  • Jag var uppe i Saint-Germain-en-Laye imorse (dit jag alltid kommer typ varje dag) och jag gick i lite butiker sådär på morgonkvisten innan skolan. Provade lite fina och dyra kläder, bara för skojs skull. Sedan köpte jag två franska böcker på marknaden för sammanlagt 1,50 euro! Är inte det lycka? Jag gav honom 2 euro för att han var så trevlig...inte så mycket att bråka om :)
  • Linda, en klasskompis, hade med sig en chokladkaka till skolan och bjöd på.
  • Jag och Lina åkte till parken i St-Germain efter skolan för att plugga...slutade med en hel del snack och solning. Det var verkligen skitvarmt fastän solen var i moln mesta dels av tiden. Woww...
  • Glada barn
  • Glada föräldrar
  • Satt precis och drack thé med föräldrarna i köket och diskutterade mitt år här och om en kommande aup air som de håller på att välja. Spännande! Jag ska ringa personen i fråga och prata lite!:)
Godnatt! Nu ska jag läsa min nyköpte bok La jeune fille à la perle" av Tracy Chevalier!

Kommentarer
Postat av: pappa

:)

2011-05-11 @ 08:33:40
Postat av: Hanna

Vart bor du nånstans? Jag åker som au pair till Saint Germain en Laye den 26 augusti! :)

2011-05-11 @ 10:09:56
URL: http://dolovemelove.blogg.se/
Postat av: Clara

nice!

2011-05-12 @ 08:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0