Vilken hääärlig dá

Var det någon som sa SOL? Ja, det var det. Det blev både solande på uteplatsen, på en gräsmatta i väntan på att barnen skulle sluta sina aktiviteter och på terrassen på cafét då jag och tjejen väntade på pojken som spelade tennis. Underbart eller? Tänk va lite sol kan göra skillnad i humöret...Okej. Humöret har ändå inte varit uppe hela dagen kan jag lova, och inte minst hos barnen, men okej. Jag lever.

Förresten så blir man lite arg ibland. Man blir arg på det motsatta könet, man blir arg på barn, man blir arg på alla möjliga konstiga saker, men tänk ändå hur bra man har det. Jag kan bli ganska lättirriterad när det gäller småsaker. Ni vet...någon svarar inte på ett sms, någon tar inte bort sitt glas från bordet eller någon spelar piano på morgonen Liite för högt. Men hallå, kom igen. Tänk om man bara hade ignorerat alla dessa skitsaker och bara slängt fram ett leende istället och sagt till sig själv: Men det är lugnt Jenny. Livet är änna härligt. Tänk att du åtminstone är bra på att svara på sms, att du har händer att ta bort glaset med och att du har öron att lyssna på härlig musik med. Tänk om man hade varit lite mer tacksam. Jag ska bli mer tacksam.

Tack för att jag har en säng som är lite för liten, men väldigt skön. Och att jag kommer kunna få sova till 7.30 imorgon utan missiler vinandes över huvudet på mig.

Känn på den duh. Godnatt!






Kommentarer
Postat av: Clara

jag hejar på dig!

2011-03-29 @ 23:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0