söndag --> måndag = träningsvärk och utmattning

Söndagen, gårdagen, var helt perfekt. Det var en fruktansvärt perfekt dag!

Uppe med tuppen kl 8.30 efter att ha sovit fem timmar för att gå till en kyrka i Paris som heter Hillsong. Vilket himla DRAG det är där! Jag kom dock en halvtimma för sent, men vad gör det om femtio år?
Efteråt bestämde jag mig för att jag banne mig skulle stanna kvar ett tag efteråt för att möjligtvis skapa mig lite nya relationer. Det är alltid lite svårt när man kommer själv sådär och särskilt när de är så många som känner varandra! Men av 700 pers måste det ju vara någon som är lite sådär extra trevlig och kommer fram och hälsar, inte sant?

Så, jag ställde mig där med en mugg kaffe och...väntade. Log lite grann, försökte att inte se alltför desperat ut, och det dröjde inte länge förrän det kom fram en kille och pratade och välkomnade mig. Det var en man från Sri Lanka som jobbade som volontär i kyrkan, mycket trevlig. Han presenterade mig för en massa vänner som i sin tur presenterade vidare mig, och nu är jag ev. med i en grupp som träffas varje onsdagkväll i Saint-Germain och i en ungdomsgäng, på cirka trettio personer, som brukar hänga efter kyrkan och äta lunch, ses på fredagskvällar, gå på muséeum osv. Visst är livet bra och visst är det tur att det finns så mycket bra och snälla människor? Je suis contante och jag behöver verkligen träffa så mycket fransktalande och trevliga människor som möjligt. Det är verkligen dags.

Just det...jag och Cornelia har bestämt oss för att vi ska göra ett DEPT-test (tror jag det heter) i slutet av maj som gör, om man klarar sin nivå, att man får söka in till universitet i Frankrike och att man får behörighet för den franska man kan, och det ser fint ut på pappret. Det kostar lite pengar men det är ju så värt det! Så nu är jag och Cornelia superpeppade. Mitt första projekt är att föra över Harry Potter-ljudböcker från familjens dator för den svåra och snabba hörförståelsen. Nu alltså...

Förresten. Såhär känner jag mig idag, som vår lata katt på bilden som bara lägger sig och chillar på mina läxor. Jag är offantligt trött och utmattad efter att ha varit i Paris non-stop hela helgen och sedan dansat salsa i 4½ timma igår på Barrio. Det blev sent men det var grymt. Non Stop till kl 02.00 hade de igår och bara de bästa dansarna var kvar vid 22-23 tiden så jag kunde bara inte åka därifrån och ta miste på de fina möjligheterna! Till slut fick jag dock så ont i fötterna att jag inte hade något val mer än att ta på mig mina goa sneakers och dansa en sista dans. Sedan pös jag.

Idag skiner solen och jag ska göra crêpes på skolan efter lektionen med ett gäng. Mums.

puss!




Suck. Dagen har ett vridet ansikte, men vad gör det. Jag har det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0