Polyglot

Såklart att du undrar vad Polyglot är? För det första är det ett väldigt fult ord, och för det andra så är det en grym organisation som arrangerar caféträffar, fem dagar i veckan, för alla typer av människor som vill komma dit och föra konversationer på önskat språk! Jag har hört om detta innan men aldrig tagit tag i det, men när Amanda förra veckan sa att hon varit där med en klasskompis så kände jag bara...Dumma Jenny! Varför går inte du på det? Visst är det lite svårt med tiderna eftersom jag jobbar till cirka 20.00 alla vardagar, och att sedan åka in till Paris på det vilket tar en timma är inte väldigt lockande när man är trött efter att ha sprungit efter ungarna i ett antal timmar. MEN, nu har jag i alla fall bestämt mig för att jag ska gå dit varje torsdag eftersom det är den enklaste dagen då båda mina värdföräldrar är hemma hyffsat tidigt. Woho!

Jag kom dit i alla fall igårkväll. Cafét heter SNAX café och ligger mitt i Paris, mycket trevligt. När jag kom in fick jag sätta en lapp på mig med mitt namn och Hej, Salut och Hi. Därefter var det bara att slänga sig in i en konversation! Jag snackade med två fransmän och två amerikanare större delen av kvällen, fram till midnatt, vilket var väldigt trevligt. Det blev inte bara franska eftersom de man pratar med också vill utbyta ett språk, och i detta fallet engelska, men vad gör det?  Jag har i alla fall börjat lyssna på bara fransk musik och Harry Potter på ljudbok så jag ska då Inte känna dåligt samvete.

Nu ska jag hoppa in göra-sig-i-ordning-studion och sedan springa till bussen. Ska träffa Amanda på Starbucks om en timma:) Myspys. Läxförhör också såklart.


Här kommer en seriös bild på mig. Finns inte jättemånga.


Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0