They were born on the dancefloor

Igår blev det salsa på Barrio Latino som vanligt. Jag hade peppat riktigt mycket och det var fullknökat som varje söndag. Efter, 19.30, drog jag med ett gäng som sedan skulle vidare till ett annat dansställe. Eller rättare sagt, alla skulle till olika ställen eftersom det finns massa olika sena soiréer varje söndags kväll. Jag hamnade, efter ett glas vin och sedan sushi, på ett ställe i Bastille som heter Khao Suay, "the place" to dance Kizomba. Såklart var det underbart och jag föll ännu en gång i chock och vågade mig knappt ut på dansgolvet. Som tur var hade jag en vän med mig som jag dansade med innan det var dags att dra sig hemåt för att inte missa sista tåget.

Måste bara berättade...det vart helt galet och underbart när DJ:n satte på en Kuduro. Mm...ett fett gäng som ställde sig och dansade, och det var inte bara den lilla slingan som jag lärt mig hemma, utan detta var något alldeles...grymt. Såklart skakar afrikanerna bäst på rumpan så jag tänkte öva järnet nu i veckan så jag kan komma dit nästa söndag och chocka dom. Önska mig lycka till...


(för de som inte förstår sig på dansen Kizomba (klippen nedanför) så kan jag säga att, det har tagit mig lång tid att förstå mig på det också. Om man inte själv har dansat det så är det en ganska...speciell (men mysig!!) dans. Rekommenderar att kolla båda klippen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0