En kall men härlig dag

Kände mig fortfarande lite halvt inte-helt-frisk imorse så somnade efter att jag lämnat pojken till skolan och sov till 12..uuuppps! Men på torsdag ska jag allt till skolan. Då ska jag plugga som en liten häst! Plus att jag funderar på att eventuellt försöka på mig på L'Alchemist (Alkemisten) på franska :O. Hittade den i mammans bokhylla så tänkte att försöka kan man ju alltid. Det kommer ta stopp efter två sidor, men värt ett försök!

Nu mår jag i alla fall mycket bättre och har lyssnat på Oh Happy Day och Shackles (videon finns i inlägget under) hela dagen eftersom det är så skönt att jag blivit frisk och att livet faktiskt är Väldigt Bra Ändå. Jag vet att man inte kan jämföra sitt liv med de allra fattigaste jämt, men det hjälper faktiskt ibland, och det är mycket vi ska vara tacksamma för. Det finns många världsliga problem, och jag ska försöka att lägga dem åt sidan. Försök du med!

Det är skitkallt, ruggigt och äckligt ute. Men tänk ändå...om vi inte hade haft detta vädret hade vi inte uppskattat det riktigt fina lika mycket eller hur?

Och tänk Om jag hade haft en rosa fet limousin...då hade jag ju inte tyckt att det var lite sjukt coolt att se en, eller hur? ;)





Ha nu en positiv dag. Tjohej!








Kommentarer
Postat av: Mamsi

Den ROLIGASTE bil jag sett, är den på riktigt? Jag njuter av att lusläsa världens bästa blogg som äntligen återuppstått! Här har det regnat hela dan så det är vatten på den livsfarliga blankisen på våra smågator. Jag har hört att sommaren kommer till Paris den 17 mars i år! Stämmer det?

2011-02-01 @ 22:22:58
Postat av: Debora

fy va gött att du e frisk nu! :) ja har också varit sjuk dom senaste dagarna, men e fortfarande sjuk! ... nu e ja i sista fasen där ja bara snorar och snorar... suck! men blev glad av videon! :D

2011-02-02 @ 11:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0