Chinatown

Jag blev igår, söndag, bjuden på lunch av min numera vännina Kristina! Åldern skiljer något mellan oss men det gör då ingenting eftersom hon är så härlig, grym och riktigt inspirerande!

Kristina tog med mig och sin vän från Singapore till Chinatown i Paris för en härlig, och mättande, lunch på en enorm kinarestaurang. Flera mätta magar senare tog vi oss en runda i en matbutik, där jag inte kände till mer än hälften av produkterna, och därefter åkte jag till min veckliga (veckoliga? whatever...) salsa. Måste säga att jag dock börjat tröttna på vissa människor där, men jag försöker att åka dit och ha kul, dansa, och sedan dra igen. 90% av alla salsamänniskor här är inget umgås-med-material. Snarare håll-dig-långt-borta-från-material. Life is hard.

I vilket fall som helst! Dagen så kallad idag har varit riktigt bra. Vi har fått en ny lärarinna på franskakursen som verkar super. Äntligen en lärare som säger till, lite på skarpen, när eleverna inte har satt sin mobil på ljudlös och när vissa, inklusive jag själv, pratar engelska när det blir för svårt. Så borde alla lärare vara! Hoppas hon skäller ut dem som kommer försent varenda eviga gång utan anledning också. Sådant klarar jag bara inte av, och det gör ingenting om alla vet om det. Det är respektlöst mot både läraren och de andra eleverna, punkt slut. 

Nu ska jag eventuellt titta på film med min värdmamma, annars blir det väl facebook hela kvällen fram till midnatt som vanligt. Trevlig kväll och glöm inte att vakna i tid imorgon till skolan och jobbet! ;)

Gókväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0