Så lurar jag barn

Jag känner mig alltid supernöjd när jag lyckas att lura barnen till att göra saker riktigt snabbt! Dagen:

1. "Ungar! Jag har vääärsta en idén!!. Om ni gör era läxor snabbt och städar undan ordentligt på bordet efter er så låter jag er kolla på en film." - Det är helt otroligt vad snabbt saker och ting blir gjorda!

2. Eftersom de valde att kolla på Hannah Montana - episoder sa jag efter två episoder att nu var det stopp! Dom blev arga och började be på sina bara knän. "Okej då, ett till avsnitt (bestämt för längesedan. Det är så skönt när de sitter och kollar på tv!), men då vill jag att alla tar en dusch innan nästa avsnitt! Ey...och om någon slarvar med intvålningen får ni hoppa in i duschen igen!!". Wow. Inte många gånger man slipper be dom mindre än fem gånger!

3. Jag såg sedan till att maten blev klar mitt i ett avsnitt så jag kunde hota dem med att om de inte åt upp sin mat, så skulle de inte få se klart på avsnittet. Tänk va enkelt det kan bli? Tyvärr kan jag dock inte låta dem kolla på tv varje kväll, men det gäller att hitta de där små mutningsgrejerna! Funkar toppen.

Nöjd kan jag nu dra mig till sängs, och förbereda flygturen med 5-åringar imorgon bitti så han blir pigg nog att få ner till frukostbordet. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0