vilket ställe!

Vilket ställe jag har kommit till va... Jag går i 20 minuter (uppförsbacke, men jag tror jag behöver den motionen!) och kommer till detta ställe mitt i St Germain:



Västa feta slottet. Hur vackert som helst! Precis bakom är centrum med bussar, RER och massa massa butiker. Det gillar vi :)



Parken var oändligt stor. Gräsmassot, fina trädalléer och statyer. När jag fortsatte lite längre bort fick jag mig en...



Oändlig utsikt! Vet inte hur mycket man ser man längst bort precis mellan höghusen (La Defense gissar jag på) och berget ser man eiffeltornet. Så hela Paris på en gång! Mums. Hit ska jag gå ofta och hänga!



Sedan upptäckte jag en lång lång allé! Jag gick en väg på drygt 30 minuter i stekande sol. Och jeans. Men den var cool! Verkar väldigt populärt för joggare.
Det stannade en joggande man vid mig och frågade varför jag inte sprang (?). Jadu hurtbulle, för att jag inte vill? Haha, det kanske är ett tecken på att jag absolut borde motionera lite mer.  Men jag hatar att springa! Den dagen jag ser en leende joggare kaske jag kan börja fundera på saken...




Jag vek av från allén och fann en skog! Det var ju lite otippat. Jag trodde jag var mitt i stan? Men visst. St Germain verkar ha allt!




Efter dagens 5 timmar är jag ganska mör i benen. Jag vimsade totalt bort mig när jag gick runt på alla gator i stan så jag var tvungen att fråga efter vägen tillbaka till slottet, för därifrån hittade jag hem. Solen har skinit hela dagen och nu är det snart dags att hämta den minste från dagis. Puss och hej!

ps. Det blev inga tofflor:( Det var lite annat kul istället! Men imorgon kanske..ds.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det ser ju underbart ut! När kan vi komma? Jag älskar sådana bloggningar med massor av bilder och mycket text! Det KAN inte bli för mycket!Puss och hej!

2010-09-02 @ 17:52:10
Postat av: Evelyn

Vilken härlig promenad.Gott att du kommit till en go familj.Ha det gott.Kram

2010-09-02 @ 22:08:15
Postat av: julia

åh så vackert!! hur kommer man dit? bor i paris jag också och har letat efter någon bättre löprunda än jardin du luxembourg.. :)

2010-09-02 @ 23:02:43
URL: http://amescherie.blogg.se/
Postat av: pappa

glöm inte av att du har en gratis inbyggd gps i telefonen ifall du vimsar mera

2010-09-03 @ 08:56:41
Postat av: matilda v

vackert! hoppas det går bra med franskan :):)

2010-09-03 @ 17:32:41
Postat av: Clara

klippt dig?

2010-09-05 @ 09:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0