"Men du kan ju inte göra hela Paris på samma dag...eller?"

Det var alldeles för sent att skriva igårkväll, så nu kommer en liten sammanfattning av gårdagen, lördag!

Kl 10 träffade jag Izabella, en annan svensk au-pair, under eiffeltornet och vi gick för att ta oss en frukost! Vi hamnade på ett mysigt litet ställe mellan eiffeltornet och les Invalides och kyparn tyckte det var jättekul att vi var svenskar. Han ville att vi skulle översätta grejer till svenska som vi ville beställa. Till slut fick vi i alla fall vår frukost, och min bestod av kaffe, juice och EN croissant. Jag blev jättemätt. Eller inte!

Eftersom vi måste lära oss hur man tar sig till de olika ställena i stan till fots, så var det bara att börja...

 

Var hälsad Napoleon! Här ligger han begravd.

Just det...glömde visa min port till huset. Jag gillar den.


Här är parken utanför Louvren! Framför oss har vi (längst bort mellan Izabellas fingrar) Triumfbågen och Champs-Elysées! Bakom oss har vi Louvren! Här satt vi någon timme eller två och spanade in ett och annat!

Izabella! Tack för idag, du är grym!:)

 


En ganska snygg bil utanför Louvren.




Äntligen!

 


Gissa vem alla vill se?

 


Mona Lisa såklart! En ganska instängd sådan!


En väldigt lyckad dag och jag är lite bränd i ansiktet. Då känns det som sommar!

Tjingeling!!


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie och Kalle

Roligt att få ta del av dina upplevelser. Vi uppfattar att mötet med allt det nya har fungerat

bra - vilket vi hela tiden trott att det skulle göra - men som vi gläds åt ändå.

2010-09-05 @ 17:22:47
Postat av: Mamma

Vilka fina bilder! Måste bara fråga, får man verkligen fotografera Mona-Lisa på muséet? Det ser ut som att du har sommarvärme, det blir man ju avundsjuk på...men faktiskt har solen lyst här också idag!

2010-09-05 @ 19:23:19
Postat av: Izabella

Tack själv Jenny, var väldigt roligt att träffa dig. Får bli väldigt snart igen tycker jag :) kram på dig

2010-09-05 @ 21:17:37
URL: http://izabellaiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0