Så gör fransmännen

Tvätt

De slänger allt vitt i en tvätt och resten i en tvätt. Ingen sortering här inte! Därefter häver de i obegränsat mycket tvättmedel och även ett medel som gör att allt blir babymjukt och luktar hur mycket helst! Man kan liksom lukta om någon har nytvättade kläder från 5 meters avstånd!

Strykning

De stryker allt, och då menar jag Allt! De stryker TROSOR och STRUMPOR! Det är så konstigt. Så ibland när mamman tvättar får jag en fin liten hög med ihopvikta, strukna trosor och strumpor. Det roligaste är när jag liksom ska stryka den minsta killens strumpor, han är ju bara 4 år! Pyttepyttesmå strumpor! 

Nu ska jag slänga den nytvättade tvätten i torktumlaren (allt allt allt hamnar där) och det finns ingenting som heter tvättställning. Tjingeling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0