Nu är jag nästan fransyska!

Vet ni? RER och metro är en HEL vetenskap! Det är en hel otroligt smart värld under jorden. Okej, det visste jag redan innan, men man känner sig extra grym när man börjar få lite fason på det hela! Jag klarade mig (inte utan bekymmer och ett flertalet snedsteg) att ta mig från St Germain till Notre-Dame! Stolt!




Påväg in till Paris! Hur ska detta gå?!



Jag hittade, jag hittade! Okej...så svårt var det faktiskt inte men det var en stor lättnad att komma fram ;)



Jättefint väder, men visst måste jag in...



Och jajemensan! Bara att ställe sig i kö i värmen..



så vackert!! Och mycket mycket människor.



Och mitt i allt startades en mässa! Häftigt tänkte jag, jag måste vara med. Så då är det bara att ta ett sångblad och hänga på! Lite svårt när de började sjunga på hebreiska dock, haha.



För vänta ut tiden tills jag skulle möta en annan au-pair så tog jag mig en liten fika i parken utanför. Det är roligt hur många roliga människor det finns att kolla på. Här kan man sitta länge!



Träffade sedan denna söta tjej, Julia, utanför Notre-Dame! Stället vi hamnade på hette "Le petit pont" och Notre-Dame är precis i bakgrunden. Lite lyxigt! Nu är vi väl ändå snart riktiga fransyskor! Eller?




Nu! Dags att sova. Imorgon ska jag in till Paris igen och träffa Izabella. Massa nya äventyr!

Godnatt!



Kommentarer
Postat av: pappa

Najs!!!!!

2010-09-04 @ 16:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0