Fetskön fredag

Detta behövde jag. Föräldarna gav mig sovmorgon och när jag väl vaknade sa pappan att jag kunde vara ledig fram tills kvällen då jag skulle sitta (vilket jag gör just nu...) barnvakt. Efter några timmar av dator, promenad och lunch tog jag mig upp till slottparken och la mig på gräsmattan. Skrev i boken Amanda gav mig innan jag åkte och läste lite i grammatikboken Pappa gav mig (tack pappa! Jag använder den faktiskt!). Det var fint väder - 18 grader och solsken. Blev extra skadeglad efter jag intallerat in Göteborgsvädret i mobilen och såg att det var 15 grader och regn!

Märkte sedan att det var typ 4 timmar kvar innan jag behövde vara hemma igen, så jag drog in till stan (ja, typ 5 minuters gångavstånd) och satte mig på ett café. När killen i kassan frågade om jag ville sitta där och äta fattade jag ingenting så den andra sa "here?", det var nog det enda hon kunde på engelska, "Yeeeeees" sa jag och alla flinade. Toppen!

Ni måste läsa Mia Skäringers nya bok. Jag skrattar ihjäl mig! Precis min humor. TACK Clara, Matilda, Johannes och Benny för denna underbara present! Kom väl till nytta!

Nu ska jag kolla på Lost in Translation på franska. Jag är barnvakt. Godnatt!



Kommentarer
Postat av: pappa

När du börjar prata franska i drömmarna så vet du att det är på gång. Oui je veux bien m´assoir ici.

reflexivt och underbart verb att använda när man sätter sig på ett café.

Jag är bara lite avundsjuk!

2010-09-17 @ 22:29:29
Postat av: Louise Brodén

Salut! Måste bara säga att det är underbart att läsa din blogg och få lite paris-känsla mitt i vardagen! Det märks att du har det bra kan man säga! (Barnen är ju hur söta som helst, även om jag fattar att det kan bli lite too much ibland hehe..) Jag läser franska som kvällskurs nu på universitetet för att hålla det lite vid liv, men kan ju säga att det man helst vill är att bara komma ner leva i den underbara paris-atmosfären, sitta på café och prata på riktigt!!!

även om grammatiken absolut kan stocka sig ibland :)



lycka till med allt i fortsättningen, kommer säkert kika in på bloggen lite då och då! När man är i Paris finns det väl inte så mycket mer man kan säga än J'adore rien je suis parisien! (funkar dock inte i feminin form! men du fattar.. haha!) ciao!

2010-09-18 @ 11:54:07
Postat av: Clara

haha, gott att den kommer väl till pass!

2010-09-19 @ 00:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0