En fredag som heta duga!

Vilken härlig dag va...

Äntligen fick jag tillräckligt mycket vett i skallen för att ta en morgonpromenad i det underbara vädret! Jag gick upp till Saint-Germain-en-laye (laye är tydligen vildsvinets fru, honan alltså. Fråga mig inte varför man döpt ett samhälle efter ett vildsvin...) för att möta upp Izabella och visa henne vägen till au-pairträffen! När jag lämnat av henne träffade jag Amanda för en liten shoppingrunda. Vi köpte ingenting men provade allt för mycket dyra grejer som vi ville ha. "Man borde ju unna sig lite nu när man väl är i Paris!" Eller?

Efter att ha kört två tvättar var det dags för strykning. Jag fick sällskap av flickan som älskar att göra sina läxor i mitt rum med Lady Gaga på högsta volym. Jajamensan, jag är inte alls trött på pokerface och Alejandro??



1. De älskar min mobil.
2. Jag har fått mitt första strykjärns-brännmärke.


Senare mötte jag upp Izabella i stan och vi fastande vid fontänen vid Saint-Michel där det dygnet är massa uppträdanden. Denna kväll dans! Härligt. Här stannade vi tills Izabellas nya bekanta, två amerikanskor, en finne och en svensk, dök upp och drog med oss till en bro...




Jag älskar Paris. Det är så charmigt! Mitt i stan, mellan Notre-Dame och Eiffeltornet och i höjd med Louvren var denna bro fullproppad med ungdomar! Trummor, gitarrer, vin, prat, musik...Det var helt fantastiskt. Så varför inte bara slå dig ner och bjuda in lite fransmän och italienare? Så blev det och det var väldigt trevligt. Polise kom vid 11 och körde bort alla, men då var det bara att gå ner en trappa till vattnet och sätta sig där. En stjärnklar och varm kväll.


Nu ska jag berätta och låsen. På stänglet från bron ner till vattnet är det fullproppad med lås. Jag och Izabella har funderat länge på vad detta är. vi frågade några fransmän och det är tydligen så att kärlekspar går dit, "låser fast" sin kärlek och slänger nyckeln i Sehn, floden. Tydligen var polisen tyvärr och klippte loss alla lås för en månad sedan, men nu är stängslet fullt av lås igen redan. Väldigt charmigt. Hit ska jag gå någon gång i framtiden, det är givet!


Nu ska jag in till Paris och shoppa är tanken. Sedan ikväll bär det av till ett salsaställe förhoppningsvis. Jag har nästan övertalat alla andra att följa med. Vi får se vad som händer...

Bisous!



Kommentarer
Postat av: Tilda

Åååh, paris låter som i sagorna... Hade jag kunnat franska hade jag bott där med dig hela våren, hittat min stora kärlek och låst fast oss i stängslet.



Nu ska jag till göteborg och inte träffa dig, konstigt!

2010-09-11 @ 15:04:25
Postat av: Izabella

Sv: haha, de gor choquettes, far ta och visa dig! Goda ar de med ;)

2010-09-11 @ 15:10:59
URL: http://izabellaiparis.blogg.se/
Postat av: filosofen

det är samma kärlek där som här, samma IKEA och samma HM kläder, samma snuva och samma skratt. Så Tilda och Jenny kan flytta till en lägenhet i Göteborg likaväl som en lägenhet i Paris.

2010-09-12 @ 01:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0