Kareoke & Fudge

Var det evigheter sedan jag skrev nu? Tror nog det..krävs en snabb uppdatering för jag är grymt trött och vill sova NU! Va? Tänker du... det är ju fredag och klockan är inte ens 22? Jomen jag har varit barnvakt hela kvällen och inatt sov jag fyra timmar. Vi hittade (jag och Kayleight från klassen) en kareokebar i vår lilla ort tillsammans med några killar som raggade upp oss på en restaurant. Så varför inte hänga med och sjunga lite "Gimmie gimmie gimmie "till klockan 3? Men jag var faktiskt värd det, för nu ska jag sitta barnvakt två kvällar i rad, och en av kvällarna är tydligen den årliga kvällen/natten i Paris då alla ställen har öppet HELA natten lång. Vilken tajming!

Idag träffade jag Amanda vid Auber och vi gick en sväng till La Fayette. Nej, vi köpte ingenting utan sprang en stund senare ut med svansen mellan benen till en NÅGOT billigare butik: H&M! Härligt att man kommer till Paris och handlar på H&M liksom...Amanda hittade några riktigt snygga grejer och jag hittade Äntligen en jacka när vi sedan gick till MANGO. Höst och vinter, jag är redo! (Jag har hört att det ska bli en riktigt kall vinter i Sverige? Stämmer det? Have fun!!)




Utanför operan vid Auber!:)



Amanda är så himla rolig...Precis som jag så Älskar hon sötsaker, det går liksom inte att låta bli. Jag trodde inte att man kunde bli värre än jag, och då hittade jag Amanda. Det var sjukt kul när vi idag tex gick förbi ett Boulangerie (bageri..) som man visserligen ser överallt men ändå...Det första Amanda gör när hon ser stället är att stanna, titta in, sucka och se riktigt riktigt besviken ut: "Näääeeeeee...måste det finnas såna här överallt?"

Det slutade med att vi köpte var sin fudge på ett coolt ställe. För en sån där på bilden betalade vi..13 kr! Men vad gör man inte för lite gottgott...?

Sängen kallar! Godnatt! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0