SJUK dag

Sjukt mkt "konstiga" grejer har hänt idag...(Förutom att jag och Cornelia satt och pluggade massa franska! Tack för hjälpen och en klapp på axeln för vår ambition!)

1. Jag skulle ta bussen hem, nummer 10. Nummer 10 går alltid förbi mig, och inte lägger jag märke till att det står något annat på den just idag (röd dag eftersom man skrev på versailleavtalet den 11 nov 1918...). Så visst, bussen åker en annan konstig väg, och jag tänker såklart att den säkert bara tar en liten omväg så jag sitter kvar! Näähh...det slutar med att jag åker till tjotaheiti och för första gången får jag riktig Användning av mig GPS i mobilen (hörde du pappa? Nu är du la änna stolt? ;) ). Det gick nämnligen ingen buss tillbaka vid detta laget...
Så hem bär det med mobilen i högsta hugg, i regn och blåst och en förkyld Jenny. Lyckligtvis var jag inte så mycket i tjotaheiti som jag trodde, men en ganska lång promenad blev det iaf!

2. Familjen skulle gå på bio. Bion började 16.20 och mamman sa att 16.05 kunde vi åka hemifrån med bilen upp till Saint Germain En Laye. Hade de bokat biljetter frågade jag, svar nej. Men 16.05 kunde vi åka, för då hade vi tid :P
Kön till bion var (eftersom det var riktigt ruskigt väder och alla var lediga) typ den längsta jag sett i mitt liv. Vi kom dit 16.15, stod i kö till 16.40, och när vi precis kom fram till kassan skreks det att biljetterna till vår film var sluuuuut. Härligt och välplanerat! Jag ska istället gå på bio med barnen på lördag, och då ska jag BOKA!:)

3. På vägen hem från att ha ätit middag med Amanda i Paris (som jag saknat, för det var två veckor sedan vi sågs senast! Mycket uppdateringar blev det!) så petade en tjej på mig på tunnelbanan och frågade om den bok jag läste var på svenska. Jo sa jag, hur vet du? Denna tjej, supertrevlig, hade varit utbytesstudent i Stockholm ett år och kunde lite svenska, fast vi höll oss till franskan. Hon tyckte det var offantligt kul att jag var svensk och ville gärna träffa mig igen. Jag fick ju rena chocken, har knappt lyckats prata med en enda fransk tjej sedan jag kom hit, och plötsligt hoppar det på mig en på tåget! Inte typiskt fransk...och jag älskar det! Så borde alla vara. Kanske kan skaffa mig en fransk tjejkompis till sist! Vi får väl se...

NU! Godnatt! :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0