Det börjar lukta...glögg?

Ahh, underbara lördag!!
Jag, Sofia, Cornelia, Colette, Amanda, Daniele och Agi åkte till Svenska Kyrkan vid Courcelles på deras årliga julmarknad! Alla började lite halvt skrika när vi kom in och fick se pepparkakor, glögg, lax, tunnbröd etc. Tänk vad bara 3 ynka månader kan göra. Vi gillar nog Sverige ganska starkt ändå! Tanterna som stod i kassan var klädda i söta jul/folkdräkter och kändes som änna riktiga tomtefruar! Mums!

Jag köpte mig ett pepparkakshus till barnen som "1:a adventspresent" och lite godis till mig själv...dyrt som bare den men vad gör man inte? :)



Glögg eller "Vin chaud" som det heter satt dödsskönt i kistan!




Cornelia in action!




Colette (Schweitz) var helt lyrisk över alla söta svenska julsaker. Hon älskade julmusten, och inte tala om glöggen!




Det blev en lång fika med julmustm glögg, bullar, pepparkakor och för min del - köttbullemacka!




Parisarna kan de där med julbelysning de med! Och ändå är det här bara en ganska liten gata. Ser fram emot Champs-Elysées och galleri La Fayette kanske nästa helg! Äntligen lite julkänsla...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0