Children go MAD

Japp! Så sant som det är sagt. Barnen har varit helt galna den här veckan. Ända sedan föräldrarna åkte till Tyskland i lördags och mormor och morfar kom hit för att hjälpa mig med barnen har de flippat ut TOTALT! De har sprungit in i varandras rum och rivit ner typ allt (efter några rejäla bråk), de har skrikit värre än någonsin, de har inte velat äta upp sin mat, de har inte lyssnat...ska jag försätta? Som tur var hade jag mormor vid min sida, men ohalala...De har inte betett sig på detta vis sedan jag kom. Vad har ni härnäst att bjuda på mina små älskade barn?


Så känner jag mig ibland. Eller ganska ofta.


Har jag sagt att jag läser en bok? Den heter BOKTJUVEN av Markus Zusak och är en av de bästa böcker jag läst, fast jag bara kommit halvvägs. Jag tror denna boken kommer att slå längsta-bok-rekordet också med sina 585 sidor (jag vet, det är inte överdrivet mycket men jag läser inte överdrivet mycket böcker heller, men tanken är att jag ska börja!). Tack Cornelia för att jag fick låna den av dig!! Och tack Carro som gett den till Cornelia (i 19-årspresent! ups!) så hon kunde låna ut den till mig! Jag lovar att vara försiktig med den!


Det känns alltid lite skönt och lättande att ha någonting att se fram emot i dessa dagar av så kallade...hyffsat jobbiga barn. Imorgon är det dags för ZUMBA som jag missat 2 gånger, på fredagkväll är det La Pachanga, en salsaklubb i Paris, och sen väntar en förhoppningsvis härlig ledig lördag följt av salsasöndagen på Barrio Latino. Helg, här kommer jag!


Kommentarer
Postat av: pappa

Och jag ser fram emot att dottera kommer hem över Jul



HO HO finns det några snälla barn???



Undrar hur det går med jultomten hos "dina" barn???

2010-11-18 @ 11:32:31
Postat av: Lovisa

åh den har jag också läst, den är fantastisk! :D

2010-11-18 @ 21:30:45
URL: http://lovisajennervall.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0