Bilputtning

Fredagen blev en väldigt intressant kväll och natt. Den började men att jag och Marie-Louise, en tyska jag mött på zumban, gick på en Vernissage hon kollat upp i närheten av Grand Boulevard. Det var riktigt bra!
Vi mötte sedan upp Amanda och Marie-Louises fem vänner för att gå och ta ett glas någonstans. Vi kände inte till området men hittade tillslut ett ställe...UFO, en rockbar. Okej.



Jag, Amanda och Marie-Louise.



Några av tyskorna! :)


Kvällen fortsatte med att jag och Amanda blev supersugna på att dansa, det händer ju lite då och då, och begav oss till Queen på Champs-Elysées. Vi betalade 9 dumma euro för garderoben (ja, tro det eller ej.. en "stor" väska kostade 6 euro), så efter det fanns det ju liksom ingen annan utväg än att stanna hela natten för att utnyttja pengarna så mycket som möjligt! Dock åkte vi ändå hem vid halv 4. Eller...vi var vid busstationen till halv fyra för att ta nattbussen som går en gång i timmen, och lyckliga som vi var märkte vi efter att ha väntat en kvart i kyla och ömma fötter att bussen var försenad 77 MINUTER! Härligt! Till vår förtjusning var det tre killar som bodde i mitt område som också skulle hem, så vi delade på en taxi.

Nu kommer det roliga. Där taxin stannade var det en av killarna som hade en bil, och eftersom alla skulle åt samma håll bestämde de sig för att köra hem oss. HÄRLIGT tänkte vi, skjuts! Vi slipper gå i minusgrader och klackar i en kvart från Saint-Germain-en-Laye och hem!
När vi har satt oss i bilen vill den inte starta. Jag, Amanda och en av killarna börjar därför putta bilen samtidigt som den andre killen försöker få igång den. Vi gick över till andra sidan, puttade den åt andra hållet, gick tillbaka fram igen och puttade igen. Ingenting hände. Vi började sedan springa med bilen framför oss (en ganska liten bil och killen var stark!) på gatan i typ 20-30 meter. Jag och Amanda skrattade så vi höll på att kissa ner oss. Det var så sjukt komiskt. Klockan var 4 på natten, inte en bil ute, och vi springer med en bil framför oss i klackar medans en kille sitter i.
Efter sisådär en halvtimme, när vi verkligen höll på att ge upp, gick bilen igång och vi fick tillslut vår skönhetssömn. gahh.




Härmed skall ALLTID sneakersen med i väskan vid utgång. Numera har både jag och Amanda ständigt blåsor på fötterna, och Amandas tår hänger till och med inte med längre. Tycker lite synd om henne.
Förresten...väldigt bra med ballerina och sneakers när det är snö. Vi tar efter fransmännen mer och mer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0