Matupplevelse som heta duga

Först av av måste jag berättade om maten jag ätit här sen jag kom hit. Mormor och morfar som vi nu bor hos älskar mat (och inte tala om vin! Jag fick se morfars vinkällare och han har Minst minst 500 flaskor därnere...) och speciellt havsmat. Vi har ätit speciell lax marinerad med jordgubbsvinäger och rosépeppar, massa andra fiskar marinerade i massor av olika saker, hejdlöst mycket musslor, ostron och annat härligt från havet. Jag har aldrig ätit så mycket havsmat under en så kort period förr, och jo jag borde skämmas eftersom jag kommer från västkusten men...riktigt gott i alla fall!

(Förlåt Matilda.. jag lovade dig att inte skriva för mycket i bloggen utan bara lite varje gång eftersom man inte orkar läsa.. men.. nu måste jag skriva! Tänk på min stackars pappa. Han måste få veta allt ;)


Okej. Idag var min första barn-passardag och jag är helt slut! haha. Dagen första mission var att få alla att borsta tänderna efter frukost. Det enda som hjälpte var att jag sa att jag skulle leka en riktigt rolig lek med dem när de borstat klart---> bostongurkan. Försökte översätta texten till engelska så det blev ganska knasigt men de vart helt exalterade! Efter detta tog jag och två av barnen en megalång promenad (dels på en lång lång sandstrand och dels i ösregn), hämtade den tredje från seglarskolan och besökte mormorn på hennes apotek. Barnen är underbara, älskar att retas med varandra och jag får ofta agera klätterträd för den minsta. Härligt!






Kommentarer
Postat av: Tilda

Hihi, jag klagar inte. Är ju störtnyfiken på vad som händer dig där nere ^^ Söta barn! Och god mat, mums! :D puss på dig<3

2010-08-23 @ 23:24:04
Postat av: Matilda

weey! du verkar ha det superbra! härligt med all havsmat :):)

2010-08-24 @ 00:18:52
Postat av: Clara

åh, vilka söta barn... (och du, förstås!)

2010-08-24 @ 08:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0